נפילת האבן בכותל • ברקת: "נס גדול"

בנצי לייזרוביץ 3 Comment on נפילת האבן בכותל • ברקת: "נס גדול"

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הגיע עם מהנדס העירייה לרחבה הדרומית בכותל המערבי, בה נפלה אבן הבוקר | ברקת: "נס גדול קרה הבוקר כאשר האבן במשקל של כ-100 קילו נפלה בסמוך למתפללת ולא פגעה בה"

ברקת והמהנדס ברחבה הדרומית צילום: דוברות עיריית ירושלים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר נפילת האבן ברחבת עזרת ישראל בכותל הבוקר, הגיע למקום ראש העיר ירושלים ניר ברקת, מהנדס העיר אדר' שלמה אשכול ואנשי המחלקה למבנים מסוכנים.

לאחר התייעצויות וכדי למנוע סכנה, הוציא מהנדס העיר צו מבנים מסוכנים לאזור והוא גודר ושולט על מנת למנוע כל כניסה אליו עד לטיפול רשות העתיקות במקום. בימים הקרובים תערוך רשות העתיקות מיפוי של האבנים במטרה לשמר אותן ולהסיר כל סכנה.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת ציין כי "נס גדול קרה הבוקר כאשר האבן במשקל של כ-100 קילו נפלה בסמוך למתפללת בעזרה ישראל (הרחבה הדרומית ב.ל.) ולא פגעה בה. בכוונתי לבקש ממשרד ראש הממשלה האחראי על המקום, להרחיב את הבדיקות התקופתיות שנעשות באמצעות רשות העתיקות בכותל המערבי גם לעזרת ישראל ולכל אורך הכותל המערבי וכן גם לכותל הדרומי, בכדי למנוע תהליך התפוררות ולוודא שניתן להתקרב לכותל ללא סיכון. לאחר השלמת הטיפול התחזוקתי של רשות העתיקות יוסר הצו והרחבה תוחזר לשגרה הנהוגה בה עד כה".

יצוין, כי הרחבה הדרומית בה נפלה האבן הינה רחבה שנועדה רח"ל לשימוש תנועות המבקשות ליטול הכרה רשמית כזרמים ביהדות. המאבק סביב הרחבה והניסיון להעביר מתווה שיאפשר להם שימוש נרחב במקום הקדוש, עומד בעין סערה ציבורית זה זמן רב. במקום מגיעים לעתים קרובות קבוצות של ישיבות ומתפללים בראשות רבנים, להתפלל במקום ולשמור על צביונו היהודי המסור מדור דור.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    האם מישהו יודע מי האישה שהתפללה מטר וחצי בו נפלה האבן בכותל ?

    האם משהו יודע את מי זו האשה שעמדה למטה, מטר וחצי מהאבן שנפלה ?
  2. 2

    מחר יראיינו אותה בחדשות.

    האם משהו יודע את מי זו האשה שעמדה למטה, מטר וחצי מהאבן שנפלה ?
  3. 1

    אם זה בכותל הרפורמי זה טוב